Persbericht



7 redenen waarom het toetsen van digitale vaardigheden onder sollicitanten voor jouw organisatie een no-brainer is

Rotterdam, 8 januari 2018

Waarom wordt in het digitale vakgebied werkelijk alles gemeten, behalve het niveau van de mensen die er in werken? Wij geven je de top 7 redenen voor bedrijven om hier in 2018 mee te starten.

#1 Digital is serious business voor jouw organisatie
Een toets onderdeel maken van het recruitment traject is een duidelijk signaal richting sollicitanten en de markt. Jullie organisatie gaat alleen voor de beste digitale specialisten. Een kwaliteitsslag die tevens een gevoel van trots geeft aan je huidige medewerkers.

#2 Vakinhoudelijk mismatches worden uitgesloten
Door sollicitanten simpelweg te toetsen op digitale kennis en vaardigheden ben je er zeker van of de sollicitant op inhoud voldoende aansluit. Wist je dat de kosten voor het inzetten van een toets ongeveer 0,01% bedragen t.o.v. de kosten die je hebt als de kandidaat achteraf op inhoud niet blijkt te voldoen?

#3 Meer tijd om de sollicitant beter te leren kennen
De rapportage die de gegenereerd wordt na het maken van de toets zorgt ervoor dat je bij aanvang van het intakegesprek reeds een totaal inzicht hebt in de kennis en vaardigheden van de kandidaat. Dit geeft jou de tijd om je tijdens het gesprek meer te richten op de persoon achter het CV.

#4 Efficiënter en effectiever recruitment traject
Door sollicitanten in een vroeg stadium te meten op kennis en vaardigheden krijg je op voorhand inzicht in welke kandidaten interessant zijn en welke kandidaten een waste of time zijn. Zo richt je je recruitment traject effectief en efficiënt in. 

#5 Cut the bullshit
Een sollicitant die weet dat het afnemen van een toets gericht op zijn digitale vaardigheden onderdeel is van het recruitment traject zal tijdens de gesprekken minder geneigd zijn zich op inhoud beter voor te doen dan hij of zij is.  

#6 Inzicht in wat de sollicitant toevoegt aan je organisatie
Laat je eigen team dezelfde toets maken als de sollicitant en krijg via de managementrapportage een helder overzicht op welke punten de sollicitant extra kennis en vaardigheden meebrengt binnen je organisatie t.o.v. je huidige medewerkers.   

#7 Je nieuwe medewerker versneld in stelling
Het afnemen van een toets hoort een wezenlijk onderdeel van het onboarding traject te zijn. Het report van de toets geeft een helder inzicht waar de accenten van het inwerktraject dienen te liggen. Zo breng je versneld je nieuwe medewerker in stelling binnen je organisatie.

 



Ecosysteem toont high potentials digital

Rotterdam, 2 januari 2018

Door de toenemende krapte onder digitale specialisten op de arbeidsmarkt is het opleiden en klaarstomen van studenten voor een rol in het digitale vakgebied belangrijker dan ooit. Om het niveau van deze nieuwe generatie digital professionals in kaart te brengen, is Sqillzer begin 2017 gestart met het gratis beschikbaar maken van een landelijke toets.

Nederlandse student is steeds meer digital savvy. De meest recente meting van 2 januari 2018 laat mooie resultaten zien. De hoogste gemiddelde scores worden behaald op de onderwerpen SEA (7.3) en Email Marketing (7.6). De toets is op inhoud ontwikkeld door grote digitale key-players zoals Google, Travix, Catawiki, Traffic4U en gevalideerd door de NIMA-examencommissie. 


ecosysteem

Robert Smit, founder van Sqillzer: “Deelnemers die beschikbaar zijn of komen op de arbeidsmarkt en hun resultaten willen delen maken wij middels Qualifiers weer inzichtelijk voor werkgevers. Hiermee creëren we op recruitment gebied een uniek digitaal ecosysteem voor bedrijven, het onderwijs en de nieuwe generatie digitale specialisten. Het Qualifiers bestand groeit dagelijks en bevat inmiddels ruim 700 deelnemers inclusief hun scores.”  

Studenten / young professionals maken de gratis toets via Nima

Bedrijven krijgen toegang tot Qualifiers via www.sqillzer.nl/qualifiers



14 Oktober 2015

Sqillzer maakt online marketing professionals ook in Duitsland meetbaar

Persbericht_USG

Sqillzer, het online platform voor het meten van online marketing professionals op kennis, inzicht en toepassingsvaardigheden heeft in samenwerking met de beursgenoteerde arbeidsmarktdienstverlener USG People haar volledige platform in het Duits toegankelijk gemaakt. Daarmee wil ze vanaf nu ook Duitse online marketing professionals meetbaar gaan maken.

Uit diverse internationale onderzoeken, zoals recent van Accenture, blijkt dat het in huis halen van de juiste digitale mensen een steeds belangrijkere succesfactor wordt voor bedrijven wereldwijd. Het testen van sollicitanten en/of je eigen medewerkers op digital performance wordt daarom meer en meer toegepast, ziet ook Sqillzer door de flinke toename van het aantal afgenomen testen op haar testplatform.

Karen van der Kolk, Director Innovatie en Organisatie van USG Professionals, over deze samenwerking: “Wij werken nu bijna 2 jaar met het Sqillzer-platform in Nederland en passen dit toe binnen ons innovatieve recruitment concept, USG Professionals Recruitment & Selection. De testen geven ons het gewenste inzicht in het niveau van onze online marketing-sollicitanten én het draagt bij aan het vergroten van de kandidaat belevenis. Het concept van USG Professionals Recruitment & Selection past ook goed in Duitsland. Het platform van Sqillzer is in het concept een belangrijke schakel. In goede samenwerking met Sqillzer is het platform nu ook beschikbaar in de Duitse taal.”

Robert Smit, Partner en COO van Sqillzer, vult aan: “Wij zijn erg blij met de betrokkenheid van USG als klant. Het is ons streven om ontwikkelingen op het Sqillzer-platform samen met klanten en onze Partners in Content te realiseren en daar sluit deze samenwerking naadloos op aan. We zijn immers een industry generated online testplatform, een facilitator voor de digitale branche.”

Naast een Duitstalige testomgeving, biedt Sqillzer haar platform ook aan in het Engels en uiteraard het Nederlands. Op dit moment is Sqillzer vooral nog actief op de Nederlandse markt, echter met het gereed komen van het Duitstalige testplatform zal ze haar salesactiviteiten richting de Duitse markt verder intensiveren.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Robert Smit (COO Sqillzer)
06 50 55 08 70
robert@sqillzer.com